Vanmorgen hadden we compleet ander weer. De voorspelling was regen en sneeuw. Daarom was er voor de optie 3 wandeling een alternatieve wandeling bedacht. De orginele wandeling had een zeer steile afdaling die in de regen te gevaarlijk zou zijn. De optie 1 en 2 werden om 9.30 h met de bus weggebracht en zouden in Ravenstonedale eindigen.
Wij vertrokken om 9.30 h vanaf het hotel. We waren vandaag met zijn vijven: Ann, Kenny, Colin, Nancy en Hans en onze gids was Andrew.
Het eerste stuk was hetzelfde als gisteren. We liepen langs de rivier Rawthey naar het dorpje Millthrop. Nu liepen we wel door het dorpje.


Hierna volgden we het pad door de weilanden en we passeerden verschillende boerderijen.


De heuvels (Middleton Fell) die we omhoog zouden lopen, waren zichtbaar aan de overkant van het dal.


Iets later begon het te miezeren en verdween het uitzicht.


Bij de laatste boerderij liepen we omlaag en via een voetgangersbrug staken we de rivier over. Hierna gingen we via een verhard spoor zigzaggend omhoog.


Bij een muur moesten we dit pad verlaten en liepen we parallel aan de muur, zonder pad omhoog. Andrew moest vaker de omschrijving lezen om te zien waar de volgende aanwijzing was.
Omdat we in de mist liepen kwam de GPS er een paar keer aan te pas. Ondertussen waaide het weer heel hard en ging de miezer regen over in echte regen.

We kwamen op een top Combe top, 565 m. Hierna liepen we over een heuvelrand omlaag. De wind blies de regen horizontaal voorbij. Door de afgeronde heuvels was de visuele oriëntatie moeilijk. Hierdoor leken de afgeronde toppen wel allemaal een beetje op elkaar.



Iets lager hield het op met regenen en kregen we zelfs af en toe uitzicht. Met een bocht draaiden we terug naar Sedbergh. Bij het maken van foto’s riep de groep Hercules naar Hans. Een Hercules vliegtuig van de RAF kwam laag aanvliegen door de vallei.


Een stuk lager kwamen we op de verharde weg, daar hielden we een korte pauze. Helaas begon het weer te regenen. Nu liepen we over een golfbaan en vervolgens via mooie voetpaden terug naar Sedbergh.

We kwamen Sedbergh nu binnen waar alle school gebouwen en rugby- en sportvelden lagen. Sedbergh is bekend voor zijn sportieve school met een heel goed en bekend rugbyteam.

Om 15.45 h kwamen we bij ons hotel aan. We hingen al onze natte spullen in de bootroom, de droogkamer. Terug op de kamer haalde Nancy haar rugzak leeg en hing deze ook in de droogkamer.
Vandaag liepen we 19,1 km en hadden we 710 m gestegen en gedaald.
Na het douchen en lekker warm aangekleed te hebben, maakten we de foto selectie. De gidsen hadden ons gevraagd om na het eten de fotoselectie van de wandelingen op het grote scherm te laten zien, kijken of we apparatuur aan de gang kunnen krijgen.
Dit was onze laatste wandeling vanuit Thorns hall. Morgen zullen we via een toeristische route naar de volgende locatie rijden voor nog een wandelarrangement van een week.
0 reacties