Vanmorgen gingen we om 8 h ontbijten, daarvoor hadden we de bagage al in de auto gezet. Na het ontbijt namen we afscheid van iedereen en iets voor 9 h reden we weg, met als eerste stop: Paddington lane viewpoint. Dit viewpoint hadden we via Google maps gevonden.

Daarna reden we door naar Kendal, waar we om 9.50 h aankwamen. We kochten een parkeerkaartje voor 2 h parkeren. Nancy had eerder al een folder gevonden waarin 3 wandelingen door Kendal stonden. Wij begonnen aan de historische trail.

We liepen via de markt naar een brug en vervolgens via een historisch industriegebied naar boven waar de ruïnes van het kasteel gelegen waren.


Via de andere kant daalden we af en liepen via de Main Street en het stadhuis terug naar de auto.

Net voor het verlaten van de voetgangerszone dronken we nog iets.
Precies om 11.50 h reden we weer weg. Nu reden we naar Kirkby Lonsdale. Ook daar vonden we weer een parkeerplaats en kochten we weer een parkeerkaartje voor 2 h.
We liepen richting de St. Mary kerk en daar begon een pad dat ons naar de Ruskin View leidde.


Hier hadden we schitterend uitzicht op de rivier de Lune.


We daalden via de radical steps af naar de rivier en volgden toen het pad dat naar de devil’s brug ging.

Daarna via het pad terug naar het oude centrum van Kirkby Lonsdale.

Daar gingen we lunchen in een tearoom gelegen in een oud gebouw.
Om 14.25 h reden we weg, we hadden 10 minuten over van onze tijd volgens het parkeerkaartje. Nancy was aan het twijfelen om nog de White Scar Cave te doen (minstens 80 minuten voor de rondleiding) of de Ingleton Waterfalls Trail (2,5 – 4 h lopen volgens de folder). Vanwege het mooiere weer vandaag (zonnig en bewolkt, maar wel droog) werd het toch de Ingleton Waterfalls Trail.
We begonnen om 14.50 h aan de trail, nadat we de schoenen hadden gewisseld voor de bergschoenen. Bij de ticketbalie werden we “gewaarschuwd” dat het een zware wandeling was met stijgingen. De afstand zou 7 km zijn, we hadden al berekend dat dat sneller dan 2,5 h zou moeten kunnen. De route was echt schitterend. We volgden het rotsachtige pad langs de rivier en liepen gestaag omhoog. Na ca. 2,5 km kwamen we bij de eerste waterval, de Pecca Falls.

Via trappen en het pad zigzagden we omhoog. Iets verder lag de Hollybush sprout.

Hierna volgde snel de 3de waterval, de Thornton Force.

Het pad verliet de rivier en via een pad liepen we verder omhoog en staken we de rivier met een brug over. Nu waren we op een toegankelijke landweg waar ook iets verder een ijskar ijs stond te verkopen. We volgden de landweg die via een grote bocht naar de volgende rivier liep. We kregen al mooi uitzicht op de tafelberg Ingleton.


Na ca. 5 km kwamen we aan bij de volgende rivier die veel smaller was en door een kloof liep. Het pad ging langs mooie, groen bemoste, bomen omlaag. Als eerste kwamen we bij de Beezley Falls en de Triple Sprout.

Daarna liepen we dalend over trappen omlaag en kwamen bij de Baxenghyll gorge. Voor het uitzicht hadden ze een smal bruggetje over de kloof gemonteerd.

Nog verder omlaag kwamen we bij de laatste waterval, de Snow Falls. Het pad liep daarna via een oud mijnterrein naar het dorpje Ingleton. Om 16.40 h waren we terug bij de auto. We hadden 1.50 h over de 7.3 km gedaan.
We wisselden de schoenen en reden naar de Newfield Hall, nog 40 minuten rijden. De laatste 10 km ging over een heel smalle weg, maar wel een hele mooie route. Om de zoveel meter was er een uitwijkplek voor als er tegenliggers kwamen. We stopten nog 1x om een foto van het uitzicht te maken. Iets verder stonden in de velden de wilde highlander koeien. Sommige hadden dezelfde kleur als het gras en vielen daardoor bijna niet op.
Om 17.40 h kwamen we bij Newfield Hall aan.

We vulden direct het diner formulier in en gingen vervolgens naar de kamer.
Om 18.30 h was de briefing en om 19.15 h het diner. Dit hotel is vele malen groter dan het vorige hotel, Thorns hall.
0 reacties