Vanmorgen werden we weer op tijd wakker. Hans haalde na zich aangekleed te hebben al de regenkleding, hoed en schoenen uit de bootroom en bracht de wandelschoenen al naar de auto.
Na onze bagage ingepakt te hebben, gingen we ontbijten. Tijdens het ontbijt vertrokken al verschillende gasten en namen afscheid van ons.
Na het ontbijt namen wij ook afscheid en om 8.45 h reden we weg vanaf de Newfield Hall richting Hull, zo’n 2 h rijden. De rit verliep voorspoedig. We maakten nog een omweg door naar Pontrefract te gaan, daar was er een kasteelruïne te zien. Eenmaal daar aangekomen, besloten we dat de ruïne toch niet de moeite waard was om te bezichtigen en reden we door naar Hull.
Om 11.15 h kwamen we bij het hotel in Hull aan. Officieel konden we pas om 15 h inchecken, maar gelukkig was onze kamer al klaar en konden we al naar de kamer. We brachten alle bagage naar de kamer en liepen daarna naar de receptie. Wilbert en Sally waren al voor ons aangekomen.
Om 12 h liepen we met zijn vieren Hull in. We liepen eerst naar het treinstation Paragon Transport Interchange. Daar tegenover had Nancy al een promenade gezien. We liepen over de Paragon Street en gingen bij de eerste lunchroom lunchen. Vervolgens liepen we via de Paragon Arcade en Carr Lane naar het plein toe met daaraan liggende de City Hall, het maritime museum en Ferens Art Gallery. Dit waren allemaal hele mooie gebouwen.




Hierna liepen we via Whitefriargate en Silver Street naar de Hepworth’s Arcade en kwamen vervolgens bij de Triniy Foodcourt uit.

Daar was alles al dicht. Via een andere uitgang kwamen we bij de Hull Minster uit. Dit was een hele mooie kerk.



Op het pleintje vonden we een leuke doorgang naar Prince Street. Dit gedeelte behoorde allemaal tot de oude stad.

Daarna liepen we via een mooie voetgangersbrug naar de Hull Marina. Dit was de jachthaven met ernaast opgeknapte huizen van de Fruit Market.


Hier kochten we nog een lekker ijsje, ondanks dat de zon niet scheen.
Daarna liepen we terug naar de voetgangersbrug en liepen rechtdoor naar de Princes Dock Street en gingen daarna de Princes Quay shopping mall in.

Parallel aan de straat liepen we terug naar het centrale plein en vervolgens terug naar het hotel. Daar namen we nog een drankje bij de skybar van het hotel op de 4de verdieping, maar er was weinig uitzicht over de stad en het was inmiddels begonnen met regenen.

Daarna gingen we ons omkleden en om 18.30 h hadden Sally en Wilbert gereserveerd in het Marco Pierre White grill en steak restaurant, dat in het hotel gevestigd is.
Daar aten we lekker en hadden een gezellige avond. Ook de namiddag samen hadden we al heel veel gezien van Hull en kon worden betiteld als een zeer geslaagde en gezellige middag in Hull.
1 reactie
Veronique · 19/04/2026 op 13:56
Fijne laatste dag en goede thuiskomt goede reis liefs Frans en Veronique