Na een hele gezellige avond en een goede nachtrust, dit hotel heeft echt goede bedden, stonden we om 8 h op. Om 9 h gingen we ontbijten.
Na het ontbijt brachten we de bagage naar de auto en om 10.20 h checkten we uit.
Hierna liepen we met zijn vieren naar het Paragon Transport Interchange station, waar een toeristen info is. Daar haalden we een plattegrond van de Fish Trail. Dat is een wandeling door Hull, waarbij in de stoep allerlei tegels met vissen zijn verwerkt en waarbij ze de richting aangeven. Het startpunt was het Queen Victoria Square. Daar begonnen we met een school anjovissen.
De route door de stad was makkelijk te volgen via de map. Als we alleen hadden moeten lopen via de visafbeeldingen op de tegels ergens in Hull op de route te vinden, dan was het niet gelukt.
We liepen vanaf het Queen Victoria Square naar de Princes Dock Street en halverwege sloegen we linksaf naar de Posterngate.
Daarna achterlangs de Hull Minster en via de andere kant terug.

Daarna sloegen we linksaf naar Fish Street en daarna rechtsaf naar Castle street. Bij het oversteken van de voetgangersbrug konden we 2 vistegels niet vinden. Dat kon komen door de werkzaamheden her en der in uitvoering. Aan de overkant liepen we eerst langs de Spurn, een lichtboot. Het weer was super vandaag, zonnig en niet te koud.

We liepen langs de Hull Marina waar we voor het eerst de vistegel niet konden vinden. Bij dezelfde ijssalon als gisteren kochten we een ijsje. Het ijsje aten we al zittende op de aldaar aanwezige picknickbanken op.
Daarna liepen we verder tot Nelson Street, tot hier waren we gisteren niet gekomen. Hier konden we nog een aantal vistegels niet vinden. We hadden mooi zicht op The Deep (het aquarium) en de Hull Tidal Gate.

Vervolgens liepen we verder langs de Rivier Hull en passeerden een aantal oude pakhuizen. We begonnen steeds meer vistegels te missen, dus we keken al minder fanatiek. De route was wel mooi en leidde ons langs allerlei leuke plekken.


Bij de Scale Lane Bridge sloegen we linksaf en vervolgens rechtsaf en kwamen in de High Street en het Museums Quarter uit .

Ook dit gebied zag er heel mooi uit. Bij The Sailmakers Arms gingen we lunchen. Dit was een hele leuke en gezellige pub. Het eten was er erg goed.

Daarna kwamen we langs de museums van Museums Quarter waar ook een mooie tuin bij lag. Hierna sloegen we linksaf en kwamen bij de Guildhall uit.

Na foto’s te hebben gemaakt verlieten we de Fish Trail en liepen naar de Queens Gardens, die pas opnieuw geopend was na renovatie. We zagen de hoge zuil waar een standbeeld van Wilberforce op stond.

Daarna liepen we terug en via een leuk steegje kwamen we in de Manor Street uit. Dit laatste klopte niet met de route, maar die lieten we nu voor wat het was en liepen via de Alfred Gelder Street terug naar het Queen Victoria Square.


We hadden 21 vistegels van de 41 gevonden.
Om 15 h waren we terug bij het hotel en namen we afscheid van Sally en Wilbert. Het was weer heel leuk en gezellig om hun weer te zien en om weer een beetje bij te babbelen.
Iets na 15 h reden we naar de P&O docks waar we om 15.25 h aan kwamen. We kregen onze boardingpassen en mochten de auto in een rij aanschuiven. Daarna was het wachten op het boarden, hetgeen stipt om 16 h begon. We stonden nu meer vooraan op de boot dan op de heenreis.

Daarna liepen we naar onze kamer op deck 10. Na daar de spullen neergelegd te hebben, gingen we eerst de Brasserie reserveren en daarna iets drinken in de bar.
Om 18.30 h gingen we in de Brasserie eten. Stipt om 19.30 h begon de boot te varen. Ook van de terugreis hadden we bericht gekregen dat deze 30 minuten eerder zouden afvaren.
Tijdens het eten de fotoselectie gemaakt en het dagverslag van gisteren en van vandaag. Iets na 20 h zagen we een mooie zonsondergang. Hans ging er foto’s van maken.


Morgenvroeg zullen we wakker worden in Nederland, het einde van deze ontzettend mooie wandelvakantie.
0 reacties