Vanwege het uur tijdsverschil met Nederland gingen we op tijd slapen. We hadden een goede nachtrust en werden voor de wekker wakker. Om 7.30 h werd omgeroepen dat er ontbeten kon worden in de restaurants en het café. We hadden ons al aangekleed en gingen iets na 8 h naar het café toe, alwaar ze losse croissants en chocolade broodjes hadden.
We bleven er lekker zitten, ondertussen was de ferry al aan het aanmeren.
Om 8.40 h werd er al omgeroepen dat we naar het cardeck 7 moesten gaan.
Iets voor 9 h ging de deur open en konden de eerste auto’s wegrijden. Wij stonden in een rij waarbij in 2 auto’s de bestuurders nog ontbraken, natuurlijk ook de auto voor ons. Blijkbaar had de crew daar ervaring mee, er was net genoeg afstand tussen de auto’s om eerst een beetje naar achteren te rijden en dan naar links om eruit te rijden. Om 9.00 h reden wij de boot af en werden direct geselecteerd om in kofferbak van onze auto te kijken. Daarna konden we vervolgens in de rij naar de douanehokjes rijden voor de paspoortcontrole.
Hierna hadden we de route naar huis geprogrammeerd, want de A2 zou gedeeltelijk afgesloten zijn, maar blijkbaar was dat de andere rijrichting op. Wel was een gedeelte van de A15 afgesloten.
Zonder oponthoud reden we eerst naar Weert, waar we met Nancy haar ouders gingen lunchen. Daarna reden we naar huis waar we eerst de tassen uitpakten en de tuin bekeken. De tuin stond al mooi in bloei.



Daarna gingen we boodschappen doen en vervolgens hebben we de eerste wasmachine aangezet.
Dit was het einde van een ontzettend mooie wandelvakantie in de Yorkshire Dales.
0 reacties